2013年1月25日 星期五

睡眠習慣





艾菲記得之前看《從0歲開始》時提到,初生嬰兒來到這個世界,作為家庭的新成員,理應是讓他融合家中的各樣習慣,而並非讓他成為家庭的中心點,艾菲雖然非常認同,但燒腩仔出世前始終不太理解怎樣可以作出這樣調節,然而實戰過後才明白所謂何事。

之前一篇飲奶習慣提到,燒腩仔剛回家時基本上是飲飽奶即睡,一睡便是下一餐奶的時間才會餓醒,因為要方便陪月姨姨照顧他的關係,我們日間通常讓他睡放客廳的high chair,晚上才讓他進我們的睡房睡BB床,基本上他是個好湊的BB,日間無論陪月姨姨在廚房劈豬腳有多大聲,還是隔壁單位做裝修,他都能夠睡得像豬,只是到了晚上陪月姨姨收工後,他便開始扭計不肯睡,每次餵奶後扭足兩三小時才肯睡,加上要餵夜奶和泵奶,艾菲和米高頭兩星期幾乎沒怎麼睡過覺。

直至燒腩仔滿月,連陪月姨姨都走了艾菲要一個人照顧燒腩仔,艾菲便實在忍無可忍決定要替燒腩仔調節他的生理時鐘來配合我們,跟有經驗的媽媽們討教後,除了日間盡量不讓他睡太多之外,每晚飲最後一餐奶前也不要讓他睡,艾菲試過彈腳板,不停跟他說話疲勞轟炸,如是者搏鬥了很多個晚上,終於在接近兩個月左右培養到他每餐奶後玩一小時左右便睡,而隨著他的周數越來越大,日間清醒的時間也越來越多。

對於初生嬰兒來說,睡眠習慣是很重要的,他們睡不好不長肉之外大人也沒得睡,起初燒腩仔都有認床的習慣,放他在high chair睡沒問題,但進睡房睡BB床便會一放低即醒,要他適應艾菲又用了一些方法跟他搏鬥,例如陪月姨姨收工即抱他進房睡BB床,用包被將他包得緊一點,用攬枕仔貼著他背部等,讓他有多點時間適應和安全感,而久而久之他便沒了認床的問題,甚至現時我們日間要他睡Playmat都完全沒問題呢﹗

至於睡眠環境都很影響他們培養良好的睡眠習慣,因為初生嬰兒不懂得分辨日夜,所以陪月姨姨教我們千萬不要關燈睡,否則他會以為自己在媽媽肚內張開眼,不過試了一晚之後艾菲發現不關燈自己根本睡不著,所以便轉開一盞很暗的書枱燈,直至燒腩仔開始睡得好便只開洗手間燈將光射回睡房,久而久之他便習慣晚上睡覺要關燈,每朝打開窗簾見到陽光是白晝要起床;另外朋友也教艾菲要開音樂給燒腩仔睡,否則習慣了太靜的環境後,大人打個乞嚏都會把他吵醒(其實BB係醫院BB房都慣咗好嘈咁訓,所以真係唔使驚嘈到佢o地),雖然實行了個多月後艾菲一度想停,但事實證明不開音樂時,艾菲電話鬧鐘響燒腩仔定必跟著起身,反之是艾菲和米高大大聲說話都抄不醒他,那麼艾菲唯有繼續播音樂讓他睡好一點了。

不過,燒腩仔其實都有一個壞的睡眠習慣,就是要人抱著至熟睡才可放低,即使他極疲累都不肯自己入睡,明明初回家時他不用抱便可以自行入睡,但到接近滿月時便開始懂得扭抱(唔知係唔係因為佢成日夜晚唔訓,我地唯有抱住佢暗佢訓暗得多有關呢),雖然理智知道這樣做不好,他的體重亦越來越重不宜繼續抱著睡,但心裡又會想「仲抱到佢幾耐吖」,不過艾菲現在都開始嘗試抱到他快要睡著便把他放低,總算是有丁點進步,希望他之後能夠慢慢變回自行入睡啦﹗

7 則留言:

  1. 其實可以係咁嘈環境下訓已經好好,自行入睡真係好難,我都仲研究緊點做
    [Ivy01/26/2013 10:16:35]我怕佢越來越重,我真係無能力抱住佢訓...
    宜家我多數等佢差唔多訓著就放低佢落床,然後係側邊貼個頭埋去佢到(好似抱住佢的距離)再拍佢,但呢個方法都係時work時唔work

    回覆刪除
  2. 真係吾明點解bb可以咁難訓, 有時我會同佢講不如我做bb 你去返工啦
    [Ivy01/28/2013 14:18:57]哈哈...我都好想,之前放假慣左同佢一齊訓,宜家返工真係好眼訓

    回覆刪除
  3. 我都有睇過《從0歲開始》,真係一本好好o既書.....
    我個個算好好,無論起99個度,high chair,自己張床都訓到.......'
    不過,前個排比較熱,就無用睡袋包住佢,
    個幾日就訓得差o的,依家又正常返...........

    另外,之前佢扭訓,喊幾聲就可以自己訓,
    但因為依家去左99度湊,結果日頭要抱住訓,
    不過,好彩佢差唔多訓著放低佢,佢都可以自己訓~^^~
    [Ivy01/28/2013 14:20:07]天氣凍d BB真係寧捨好訓!
    我個B就因為抱慣左,所以唔抱住暗佢訓唔得

    回覆刪除
  4. 我都有睇《從0歲開始》,不過唔知係咪我有問題,用响妹豬度好似唔多有效
    [田鼠b回覆01/28/2013 21:55:22]仲要有consistency. 日頭如果俾其他人湊, 無可能要求佢跟足呢套. 所以都係無謂太嚴格執行....
    [Ivy01/28/2013 18:12:14]要跟佢呢套都要狠心d先得,我就自問唔夠狠心(除左會影響到我自己休息例外),所以宜家日日都要抱住隻燒腩仔暗佢訓...

    回覆刪除
  5. "從0歲開始"我有作為參考...
    有朋友就跟足.
    [Ivy01/28/2013 18:10:01]嘻...我其實只係睇左一半就放棄,我都認同佢教的concept,但就唔一定要硬性跟足囉,始終個個小朋友都唔同性格,好難一概而論

    回覆刪除
  6. 初頭我都要暗豬脾瞓, 後尾我兩公婆由得佢喊, 喊到拆天之後瞓著... 之後慢慢就自己瞓喇~ 半夜醒左喊, 我地都唔理架, 佢喊喊下自己又瞓番~ 我都睇過話睡眠係好自然O既事, 每個人都需要, 所以佢地係有能力自己瞓架! 大大下就會識!
    [忌廉火柴回覆01/31/2013 14:28:42]豬脾下午俾99湊個時都係瞓唔到架... 可能佢習慣左好靜啦, 所以夜晚先瞓到... BB睡眠問題真係難攪~
    [Annie回覆01/31/2013 13:30:31]豬脾可以訓練到自己瞓到,真係叻!
    一仔就快12個月大了,22磅,都要孭住先瞓到!
    幾個月前試過比他自己瞓,喊了一陣都瞓唔到,我地理他時他發脾氣呢?
    我地都係忍唔到心睇住佢喊唔理佢!
    [Ivy01/29/2013 14:49:18]豬脾都好乖喎,燒腩仔宜家一係貪玩唔肯訓,要暗佢逼佢訓咁佢扭一陣就訓,就算明明眼訓到死都唔肯自己訓,你唔理佢可以勁發脾氣喊成粒鐘都唔訓,但你一抱佢就即刻訓著,我地實在太縱佢啦...

    回覆刪除
  7. 請問你們的陪月姨姨好嗎?因為我正在煩惱要搵, 可否介紹呢? 謝謝!

    回覆刪除