2014年7月7日 星期一

21個月



嘩﹗又到七號啦﹗即係我又大一個月啦﹗唔知係唔係因為我開始咗一星期兩日嘅游水班,加埋本身一星期一日嘅playgroup,同爸爸放假時嘅一堆豐富節目,搞到我好似日日都唔黐家咁,連媽媽都覺得呢個月D時間過得特別快呀﹗



今個月嘅飲食狀況都無咩點變,照舊一日四餐夜晚無飲夜奶無食宵夜,早餐就飲七安奶加其他包餅或者cereal同糊仔,午餐晚餐食BB專用飯,不過最近天氣熱 同出牙搞到無咩胃口(艾菲:但宜家隻牙仲係完全無影,只係見佢成日流口水用手指撩個口同搵嘢咬先估佢應該係出牙),由上半個月一餐食一碗半飯,減到最近食到一碗飯媽媽都已經收貨讚我叻,至於下午茶就食零食加水果。

宜家會識得話畀媽媽知想食咩,又會識得將唔鐘意食嘅嘢吐出來,逢黑色同有渣嘅嘢我都唔會食(艾菲:例如藍梅,堤子乾同豆咁,不過你唔畀佢見到直接放入佢口佢又食㗎喎),仲多咗個習慣就係含住最後一啖食物唔吞﹗(艾菲:呢個壞習慣真係好惡搞,吞住啖食物係屋企走來走去真係驚佢瀆親,如果夾硬撩舊食物出來佢就實會爆喊,而且餐餐 都咁同佢嘈都唔係辦法,唯有用盡方法叫佢飲水,或者同佢講吞咗有咩玩同有咩食來氹佢吞咗去)

食大人食物方面都越食越好,媽媽唔煮BB餐食街外飯都開始食到一碗嘅份量,每次見到大人食嘢都會摞食,不過媽媽堅決唔畀嘅我都會好乖唔扭(艾菲:例如薯片同 蝦條,我會話辣嘅小朋友唔食得,佢就真係唔摞,但會好好笑咁話我食緊餅),但佢哋畀我試過一次嘅嘢,以後每次再出現我都會摞到佢哋畀我食為止囉﹗



瞓覺都係照舊十點左右就落床,但就經常性玩到十一點先瞓,瞓到第二朝九點半先起身,少咗半夜合埋眼爆喊嘅情況,但就多咗半夜醒咗眼碌碌個幾鐘都唔瞓返,搞到媽媽仲未敢畀我夜晚自己去隔離房瞓。至於一日一次嘅晏覺,因為搬咗去我張新床到瞓,我次次爬上床之後都會好興奮咁由床頭跑到床尾,再搵D被同枕頭遮住自己同媽媽講「我暱」,至少要玩半粒鐘暱埋玩到媽媽忍唔住發惡話唔玩先會乖乖地瞓(艾菲:唉...以前落BB床碌十分鐘就一定瞓),而起身時仲成日會合實對眼不停喊,要安撫好耐先平伏。

雖然宜家成日顧住玩唔願瞓,不過媽媽都話我今個月有樣嘢好抵讚,就係我終於戒咗趴係到瞓呢鋪癮(據講話趴係到瞓係做成入字腳嘅其中一個原因),以前我唔趴係到瞓係唔會瞓得著,媽媽試過無數次想將我反轉都會換來爆喊唔肯瞓返嘅場面,但自從睇咗 巧虎入面個哥哥瞓覺係就咁打平瞓之後,媽媽就同我講原來「大個仔」係唔會趴係到瞓,亦之所以佢同爸爸都唔會趴係到瞓喎,於是我就決定學哥哥做「大個仔」以 後要打平瞓啦﹗(艾菲:「大個仔」呢招暫時來講係超級work,有咩佢唔願做一同佢講話大個仔要點點點佢都會即聽)



活動能力都算進展良好,上落樓梯開始唔一定要大人拖住都做到,行斜路爬隧道都OK無問題,仲自學打關斗成功添,但就學極都未識得離地跳囉(艾菲:只係識原地 un),上半個月我仲係成日唔肯行扭抱,到最近只要媽媽出門口前同我講定數,我都會肯乖乖地自己行,佢宜家同我出街如果唔太趕時間的話都少咗帶hip seat啦,但好多時一聽到媽媽話要拖我,我就會即刻話「拖爸爸」跟手閃去爸爸身邊要佢拖(艾菲:你話D仔幾無良心吖﹗)。

入字腳嘅問題都係咁上下,一心急行到想跑時就會特別容易跌低,但畀媽媽下令慢慢走時對腳又會OK無咁內八,而我呢個月另一樣學識嘅就係自己著拖鞋啦,宜家一聽到大人話出街,我就會自己行去門口拎鞋著,有一日換好衫但媽媽臨行前去咗洗手間,我就自己拎咗對Crocs來著,仲要左右無調轉到著啱晒添呀﹗



學大人做嘢同記性強到幾乎嚇親媽媽,好多嘢都係講一次睇一次已經記得,一落車就認得係去婆婆屋企,仲會即刻叫媽媽帶我去探表妹(姨媽同婆婆住附近),記得姨媽屋企多咗個工人姐姐會特登去搵佢玩,記得playgroup同學仔屋企除咗有媽媽之外仲有個嫲嫲(只係教過佢叫一次),記得我好鐘意個保安員叔叔會係邊 到休息(又係見過一次第二日就記得),經過就會即刻搵佢同大叫叔叔,記得媽媽同婆婆講過我做表哥要錫表妹,一見到表妹就錫錫同抱抱,又會主動幫婆婆手抹地 同掃地(婆婆點做佢又係後面跟住做)。

自理能力都係keep住無退步,基本自己食嘢,返屋企自己除鞋放好,丟片丟 垃圾去垃圾桶,執玩具做埋分類呢D都係我自己做,朝早起身會同爸爸媽媽講早晨,瞓覺前又會同佢哋講night night,食飯前會叫人食飯,連potty training都係一切如常,宜家媽媽直情唔會定時定候捉我去廁所poo poo(艾菲:除非佢成日無poo,或者當日會出街唔方便poo先捉佢去廁所poo),而係我自己想poo poo時主動同大人講「唔唔」,至於wee wee就好間中咁有train幾次,基本上都未有一次係成功過,但媽媽話我肯著戒片學習褲,又肯試吓企係到wee,同開始講到自己wee緊(只限poo poo或者沖涼時講到)都已經好叻要讚。



宜家講嘢講到唔停口,由起身講到瞓著先會收聲,特別係出街時見乜就講乜,就算無人同我講嘢都會照講,成日學大人講嘢(艾菲:跟過我講「衰仔」,又跟婆婆學識 咗講無著衫嘅潮州話),可以用簡單句子表達自己意願,講到「我玩車車」,「我坐巴巴士」,「的的士壞咗」,「去淋水」,「我食餅乾」,「唔好唔影(相)」,亦開始識得答問題,有人問我爸爸去咗邊,我就會答「返工」(艾菲:終於講返啱個音),之後佢再問我返工做咩,我會答「搵錢」(艾菲:我從來都無 教過佢講,真係好想知係邊個教佢囉),仲好鐘意唱歌,近期熱播就有「一閃一閃小星星」crossover「氹氹轉菊花園」,另外幼潛教嘅「太陽伯伯」都會 成日唱。

已經唔使提都講到自己個中文全名(但個音仲未正),一見到自己張相就會狂講自己個名,仲記得爸爸同媽媽個英 文名添,一講Michael就會叫爸爸,一講Ivy就會叫媽媽,媽媽見我都吸收到,就決定教埋我講爸爸媽媽爺爺嫲嫲公公婆婆嘅中文名,但由於實在太多唔同 組合啦,暫時只可以跟媽媽口水尾講,畀D時間我一定會好快記得晒﹗

呢個月我終於肯主動去學ABC,宜家已經認到 A,B,C,D,H,M,O,P,W同Z(艾菲:因為唔係順序教,所以佢未識得A-Z咁講出來),而跟媽媽數得多十聲之後(艾菲:每次要佢做D明知會唔願 做嘅指令前,或者要佢等一陣時,都會同佢數十聲畀D心理準備佢),我都終於學識順序數1-10啦﹗至於顏色就暫時只係認得綠色同黃色。



最後又係講情感發展嘅時候啦,媽媽話我呢個月嘅trouble 2進展,最明顯就係大人話咩我都會話「唔好」,好多時媽媽話做東我就會專登做西,好有主見最鐘意就係自己話事,所以媽媽宜家都會畀我自己揀鞋揀衫,買嘢畀 我都會叫我自己揀買邊個,仲會畀我負責分水果畀爸爸食添。(艾菲:幼潛老師教,要係大人嘅控制範圍下畀D嘢佢揀,例如我拎兩件衫出來畀佢揀一件,等佢覺得 自己都有話事權)

仲係會怕陌生人同陌生地方,去到新地方或者接觸新事物時,我都要warm up一下先接受到,去見醫生做入學身體檢查我直情喊足全程超唔合作大叫「唔好」,去個未去過嘅泳池游水都喊咗兩次先接受到個更衣室(艾菲:可能入面陰陰沈 沈掛),有時甚至樓下換咗個頂更嘅保安員,我都會嚇到唔肯入大堂,不過媽媽就讚我勇於嘗試,終於會主動叫夜晚個保安員叔叔,同肯同朝早個保安員姨姨講早 晨,佢話已經係一個大進步喎。

至於脾氣呢,上半個月都仲係好臭,有咩不滿就尖叫同摞地發癲,仲多咗個新招就係合實對 眼無聲抗議,最經典一次係三日內摞咗五次地,激到媽媽爆血管咁滯,不過自從婆婆唔知同佢講咗D咩之後(艾菲:其實都不過係提醒我唔可以成日同佢硬碰硬,怕 會傷害咗我哋兩母子關係都唔知),佢開始成日無端端搵D嘢來讚我,讚到我個人飄飄然咁,我最近就收斂咗D,有咩唔滿意都只係趴係地下一陣,媽媽捉我起身我 都會合作企返起身,連帶naughty corner都少用咗啦﹗

而之前我成日會大叫一聲來鬧人嘅情況,係媽媽嘅 開解下都改善咗好多啦﹗以前無論係去餐廳D哥哥姐姐收我D碟,抑或超級市場個收銀姨姨收咗媽媽D嘢去嘟,又或者坐電梯早過我出去,定D人上巴士行過走廊阻 到我睇風景,我都會好惡咁大叫一聲來鬧人,雖然媽媽事後會同我解釋一輪話咁做唔啱,但我下次都會唔記得咗繼續鬧人,不過自從媽媽宜家係我大叫之前就已經解 釋我知人哋做咩,仲教我講謝謝或者同人哋say hi,我就少咗再大叫一聲來鬧人啦﹗(艾菲:呢招係幼潛老師教嘅,佢話佢哋叫得多就會變成習慣,事後點講都好快會唔記得繼續做,解決方法係一定要快過佢出 手,係佢大叫前已經解釋佢知咩事stop咗佢,等佢慢慢摵甩呢鋪癮)

沒有留言:

張貼留言